Recensie

Marianne Peters schreef voor en over mijn beste jeugdvriendin een aangrijpend boek. Toen mijn vriendin op 38-jarige leeftijd ongeneesllijk ziek bleek te zijn, vroeg zij Marianne of zij over haar ziek- en sterfbed een boek wilde schrijven. Mijn vriendin vond het belangrijk dat voor haar kleine kinderen bewaard zou blijven hoe ze was, hoe ze deed en hoe ze dacht. Dit is het aangrijpende boek ‘Lang zal ze leven’ geworden. Het was bijzonder om te zien hoe mijn vriendin opging in de interviews. Maar ook hoe belangrijk ze het vond dat dit boek geschreven zou worden. Marianne Peters heeft belofte gehouden en heeft na het overlijden het boek afgerond. Tot op de dag van vandaag is dit boek enorm belangrijk voor me. Marianne beschrijft mijn vriendin precies zoals ze was. Als ik erin lees, dan hoor ik haar bijna praten en lachen. Knap hoe dit alles in een boek is vastgelegd. Ik ben er erg blij mee dat ik door middel van het boek mijn vriendin een beetje bij me kan blijven houden.
Helmie Pluk

Marianne van Taalhof Tekstbureau is niet zo maar een tekstschrijfster. Niet alleen weet zij alleen de ervaringen en verhalen van anderen heel pakkend neer te zetten, maar ze weet bovendien het onderliggende gevoel en de emotionele spanning op een prachtige manier te vangen. Het boek dat zij optekende op basis van gesprekken met mijn vader, Saya Anak Solo, is daarmee een prachtig ontroerend tijdsdocument geworden over de belevenissen van een 8-jarige jongen in een jappenkamp tijdens de oorlog in Nederlands Indie.
Abcoude